גיוס, לשם שמיים | הרבנית רחל קרן

חרבות ברזל

הדברים האלו מופנים אליך –

אחות יקרה שילדיך משרתים בצבא ובמילואים

אחות יקרה שאישך נמצא במילואים

סבתא שנכדיך משרתים בצבא

אל כולכן השותפות ואל כולכם השותפים בהגנה על מדינת ישראל,

הדברים האלו באים כדי להגיד מה דעת התורה באמת על גיוס לצבא, מה אומרת ההלכה על השתתפות עם כלל ישראל בהגנה ובשמירה על הביטחון, ובשמירה על קיומה של מדינת ישראל.

ייתכן שאת או אתה חושבים שאם "רב" אומר ש"אסור לפי התורה ולפי ההלכה לשרת בצה"ל", אז כנראה הוא יודע מה שהוא אומר. ומאחר שאת ואתה מרגישים פחות בקיאים בתחום, אתם מניחים שזאת היא האמת.

זאת אינה האמת.

כל מי שלמד אפילו מעט תורה, מכיר את תגובתו החריפה של משה להצעה של השבטים שבקשו להתנחל במזרח הירדן ולא להשתתף במלחמה הצפויה על הארץ לאחר מעבר הירדן. תגובתו של משה רבנו היתה:
"האחיכם יבוא למלחמה ואתם תשבו כאן?"

הפסוק הזה, העמדה הזאת – לא השתנו מעולם.

כל נשות ההלכה ולומדות התורה, כל חכמי ההלכה וכל לומדי התורה ואוהביה וגם אלו בישיבות החרדיות, יודעים שיש רק פסיקה אחת:

בעת מלחמה מצווה, שהיא מלחמה לישועת ישראל מפני אויבים המתנכלים להם, הכל חייבים להשתתף בלחימה. כלשון ההלכה (רמב"ם) למלחמת מצווה יוצאים אפילו "חתן מחדרו וכלה מחופתה".

אי אפשר בשום דרך להצדיק הלכתית ותורנית את ההשתמטות של תלמידי הישיבות.

אולי שמעתן טענה שלאחר חורבן כל מרכזי התורה באירופה בעת השואה, צריך כעת להעמיד את ערך לימוד התורה מעל כל הערכים האחרים נכונה? שוב – אין זאת האמת.
בודאי יש מצווה ללמוד תורה. צריך להרבות בלימוד תורה, אבל לא על חשבון המחויבויות האחרות שיש לאדם בעולמו.

ישיבות רבות, מדרשות רבות, מקיימות את עולם התורה. הלימוד רציני, מעמיק. הלימוד מונע מתוך תחושת החובה ללמוד תורה. ויחד עם זה כולם יוצאים למלא את חובתם הדתית להשתתף בשמירה ובהגנה על העם ועל הארץ.

לימוד התורה מתקיים באמת ולא מתוך הונאה ושקר. לימוד התורה מתקיים בתוך כתלי המוסדות המלמדים, ובבסיס, ובתוך הטנק, ובעמדת התצפיתנית.

התורה מצווה אותנו "לא תעמוד על דם רעך" – אסור להמתין לרגע כשמדובר בחייו של אדם אחר. חובה להגן ולהלחם למען הזולת.  הטענה כי בשם התורה ניתן להשתמט מנוגדת לאמת. את אמת התורה תוכלו לשמוע מפיהם של הקצינים והחיילים לומדי התורה היקרים שנפלו בקרבות בחצי שנה האחרונות. הם גם למדו תורה וגם נחלצו להגנת המדינה.

רבני ורבניות בית הלל מחזקים את חיילי וחיילות צה"ל, וקוראים לכל מי שמסוגל לשרת למען עמנו ומולדתנו.

לאירועים נוספים

ברית גורל של כל העם היהודי

17.04.2024

צפו בערב ההשקה למיזם "השתא, הכא"

12.04.2024

בכל דור ודור

11.04.2024

חזרה לכל האירועים - חרבות ברזל